fredag 27 februari 2015

Fredagsträff med barnbarnet.

Eftersom jag slutar tidigare på fredagar brukar det bli en liten dejt med barnbarnet. Vi leker, läser mååånga böcker och busar. Idag var han så rolig, när pappa kom hem fick han låna hans bilnycklar. Han gick då och tog med min hjälp på sig sin ryggsäck. Han hämtade sin tröja och stack i en arm i den ena ärmen. Tog sedan på sig pappas stora gympaskor efter att ha misslyckats med sina egna små stövlar. Han gick till dörren för att försöka låsa upp den med bilnycklarna. Kan man vara tydligare med vad man menar och vill, när nu omgivningen inte förstår språket än? Underbart att se.
 I skolan har vi haft en ny uppgift idag. Vi skulle rita vårt dröm-hus/bostad. Vi skulle sedan bygga en liten modell av det i papp/kartong/tapet m.m. Jag hann inte att bli riktigt färdig med min, men det blev en husbil med ett växthus som släp, då kan vi åka vart vi vill och stanna där det känns bra att bo just då. Det gröna ska bli växter (tomater och gurka m.m.) till växthuset men det ligger på tork då det är nymålat.
På odlingsfronten har det inte hänt så mycket, jag har satt lite skott från physalis då jag hade en planta som övervintrat inne. Jag tror att den blir lite kraftigare på så vis.
Basilikan jag omskolat har börjat växa men det går väldigt sakta i början.
Våren var är du? Vi behöver sooool.
Ja, det var allt för idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar