måndag 9 mars 2015

Jag har äntligen börjat meka ihop min odlingstunnel.


Idag har jag  äntligen börjat med att sätta ihop min odlingstunnel som jag köpte i höstas. Jag ville inte sätta upp den då, för det blåser så där min tunnel ska stå och det är ju kul om den inte blåser bort innan jag provat att odla i den.

Jag hann inte så långt med min tunnel idag, för jag har varit i skolan hela dagen och det blev bara en liten eftermiddagsstund att jobba på. Jag hann iallafall göra färdigt taket. Fortsättning följer. 

 Madans jag väntar på att odlingstunneln ska bli färdig har jag odlat lite inomhus. Jag förgrodde Basilika på melittafilter den 24 februari.


Nu har den kommit upp lite och den får flytta ut i odlingstunneln så fort det bara går.


I skolan fortsätter arbetet med vår uppgift att göra en kedja.
Jag måste göra små ringar att fästa ihop mina utsågade järnfigurer med. Man lindar då upp silvertråd på en borrmaskin.
Det blir som en liten rulle,
som man sågar isär till små ringar.


Ringarna böjs isär sedan sätter man dem mellan bitarna av järn och fogar sedan ihop dem igen. Jag har försökt löda ihop dem men misslyckats, så nu ska de bara sammanfogas utan lödning.
Jag har kommit en bit på min länk men får fortsätta i morgon.

Kul att du tittade in!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar