måndag 23 mars 2015

Odlingstunnelvarning.

Aldrig får man vara riktigt glad. Här har det nästan varit storm i helgen, det har blåst väldigt hårt i flera dagar. Vi blev tvungna att ta ner plasten på vår odlingstunnel och det var inte lätt men vi lyckades till slut. Jag hade nog inte satt fast den tillräckligt bra så den fladdrade och slog i vinden. Jag vill nu varna alla med tunnel att se till så det blir riktigt tätt nertill vi ska prova att sätta fast den med plankor längst ner och sätta spännband över bågarna.


Nu ser det så här sorgligt ut, men det är bara att ta nya tag och prova igen.
Jag får väl glädja mig åt att det gror bra i varmbänken som stod inne i tunneln, där har jag sått olika sallader, rädisor, dill och persilja. Temperaturen  i varmbänken ökar ganska bra och inte för mycket än.


I skolan har vi haft silversmide men jag arbetar mest med andra metaller. Idag har jag fortsatt göra smycken till en utställning på Vegofesten i Örebro som jag tänker vara med på. 
Det blev några ärtskidor i järn och koppar och fortsatt bearbetning på vitlökar som jag sågat ut tidigare. Vi har gjort försök med vinäger, ättika och saltbehandling på metallerna och det bli verkligen härliga resultat. Nu har jag provat lite, men man ser inte hur det blir förrän efter några dagar. Tomaterna har jag också fortsatt att jobba lite mer med.

Förra veckan fortsatte jag med mina screentryck av lök.
Här är resultatet gult på svart tyg.
Gult och svart på vitt tyg.
Svart på vitt tyg. 
Här en bild på ramen och rakeln jag har när jag trycker.

Ja, det var allt för denna gång både roliga och tråkiga nyheter men lite motgångar ska man väl överleva. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar