torsdag 12 mars 2015

Tunnelstomme, potatis, solrosor och vitlök.

Idag fick man äntligen fram med kratta och spade för att jämna till platsen där odlingstunneln ska stå.
Sedan var det "bara" att bära dit stommen (som vi monterade ihop igår) och ställa den på plats. I mitten av tunneln har jag gjort i ordning en bädd av lecablock som ska fyllas hästskit för att bli en varmbänk.

Min hink med förgrodd Maria potatis har växt en bit och det är dags att fylla på mer jord. Här har jag lyft upp den inre sönderklippta hinken för att kunna se. På samma vis får man sedan göra när man ska skörda potatis utan att ta sönder plantan, (se tidigare blogginlägg). Jag gjorde också i ordning tre nya hinkar jord och satte Amandine potatis i dem. Nu har jag fem hinkar som det är tänkt att bli tidig potatis i. 
Håll tummarna på att det lyckas.
Idag hade vi mosaik och jag lade svart fogmassa på mitt första alster "Solrosor" och den blev färdig. 
Jag fortsatte med mosaik-vitlöken och den får jag jobba vidare med nästa gång.
På screentrycket hade jag fullt upp med att beskikta ramar till mina lökar. Det är en lång process innan man kan trycka. Jag hann bara göra en ram färdig och jag gjorde ett provtryck på vitt tyg, det kommer nog att bli ganska bra när jag får trycka dit lite grönt på stjälken. Fortsättning följer troligen.

Nu har jag inget mer att berätta om idag, vi hörs en annan dag. 
Välkommen åter.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar