onsdag 11 mars 2015

Odlingstunnel, lökmönster och järnsmycken.

Jippi, idag var vädret underbart och jag hann bygga färdigt stommen till växthustunneln. Nu ska den bara flyttas en bit, förankras och täckas med plasten.
För övrigt hinner jag inte riktigt med allt på odlingsfronten. Jag sådde purjolök inomhus att sätta ut senare. Jag undrar om det är lite sent, för det brukar ta tid att få upp den.

I skolan håller jag på med att göra lökmönster som jag ska trycka på tyg. Jag  har gjort mönstret så att jag kan trycka det med flera färger, typ vitlök, gul lök och röd lök. Det ska bli så spännande att se hur det blir. 
Man ritar mönstret på papper innan man sedan skriver ut det på plast belyser det i en ram. Sedan drar man färg med en rakel och där det är svart kommer det att bli färg när man trycker.Den högra delen kommer att tryckas på den vänstra.
Jag gjorde lite flera lökar som jag kan trycka mellan de andra lökarna för att få lite variation. Återkommer med resultat om jag nu lyckas göra något. 

Igår jobbade jag så intensivt på silversmidet så jag orkade inte skriva något i bloggen. Resultatet från gårdagen blev ett smycke av järn som jag fogat ihop med silverringar till ett halsband. I mitten har jag några mindre smycken som jag börjat på, men som jag inte hann bli klar med. Det är så kul att arbeta i järn, jag gillar färgerna som blir när jag bränner med linolja på järnet.

Ja, det var allt för idag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar