söndag 1 mars 2015

Planering.

En kulen snöig dag som har gått åt till att planera vad som ska odlas i vårt trädgårdsland. Det är svårt att få rum med allt man vill odla men nu har jag gjort en skiss där jag fått med det mesta. Jag har massor med frön kvar från förra året, de håller sig ganska bra. Jag har dessutom skördat egna frön från många växter och på så vis kan man hålla nere kostnaden en hel del.

Jag får lite mindre land i år på grund av att jag ska sätta upp en odlingstunnel på en del av odlingsytan. Men i odlingstunneln kan jag ju odla lie roliga saker som inte går så bra på friland, det ska bli kul och se om det lyckas.


Potatisen har redan börjat gro hoppas att det inte är för tidigt. 

För övrigt har jag bara roat mig med att spela Wordbrain på telefon, en app jag verkligen kan rekommendera eller varna för. Det går inte att sluta, inte ens för tanter.
Ha en bra kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar